Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc - Glasgow - Escocia - Universidad de Glasgow - I38284

Home>Master>Marketing Estratégico>Glasgow>Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc - Glasgow - Escocia
 
Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc
Método: Presencial
Lugar:
Tipo: Master
Enlaces Patrocinados
Loading...

Solicita información sin compromiso
Universidad de Glasgow

Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc - Glasgow - Escocia

Nombre
Apellidos
E-Mail
Titulación
Provincia
Ciudad
Teléfono
Código Área Ej: 11
 
 
 
 
Teléfono Fijo Ej: 54544444
 
 
 
 
Mi teléfono es:
Fijo
Celular
Para enviar la solicitud debes aceptar la política de privacidad
* Campos obligatorios

En breve un responsable de Universidad de Glasgow, se pondrá en contacto contigo para informarte.
Por favor, rellená todos los campos correctamente
Imágenes de Universidad de Glasgow:
Foto Centro Universidad de Glasgow Glasgow
Foto Centro Universidad de Glasgow Glasgow
AnteriorAnterior
SiguienteSiguiente
Universidad de Glasgow Escocia Centro
Foto Universidad de Glasgow Escocia Centro
Centro Universidad de Glasgow Escocia
Foto Centro Universidad de Glasgow Escocia
Universidad de Glasgow Glasgow Escocia Centro
Foto Universidad de Glasgow Glasgow Escocia
Centro Universidad de Glasgow Glasgow Escocia
Foto Centro Universidad de Glasgow Glasgow
Universidad de Glasgow Argentina Centro
Foto Universidad de Glasgow Argentina Centro
Centro Universidad de Glasgow Argentina
Foto Centro Universidad de Glasgow Argentina

Analisis de Educaedu

Natália Morales
Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc
  • Modalidad de impartición

    El Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc es impartido a través de una metodología presencial.

  • Número de horas

    Este programa está diseñado para desarrollarse a lo largo de 12 meses - full time.

  • Titulación oficial

    El aspirante podrá optar por el título de Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc.

  • Valoración del Programa

    El Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc ofrecido por la Universidad de Glasgow se caracteriza por ser una especialidad innovadora que ahonda en los conocimientos generales relacionados con el comercio, los negocios y la administración, permitiendo el desarrollo de aptitudes, habilidades y competencias que los profesionales hoy en día requieren para desenvolverse con soltura en cuanto al marketing, visto este como un recurso fundamental a la hora de ubicar bienes y servicios al interior del mercado competitivo.
    El estudiante tendrá la oportunidad de desarrollar sus habilidades de análisis, evalución y administración de oportunidades de mercado al interior de un contexto internacional que lo prepare para desempeñarse en compañías tanto de gran como de menor tamaño.

  • Precio del curso

    Consultar precio.

  • Dirigido a

    El programa está dirigido fundamentalmente a graduados que demuestren tener las características necesarias para desempeñar una estrategia de negocios y marketing, que ostenten el mínimo nivel de inglés requerido por el programa.

  • Empleabilidad

    El egresado podrá desempeñarse en labores de gerencia, dirección y liderazgo de múltiples proyectos a nivel tanto nacional como internacional que involucren estrategias de marketing y ventas.

Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc - Glasgow - Escocia Comentarios sobre Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc - Glasgow - Escocia
Contenido:
Máster en Marketing Estratégico Internacional - MSc


ar$ 112.100,00

El Máster en Marketing Estratégico Internacional es una nueva especialidad que profundiza en sus conocimientos generales en negocios/comercio y administración. Está diseñado para desarrollar las aptitudes, competencias y conocimientos requeridos por los profesionales del marketing actuales en este mundo altamente globalizado y competitivo.
  • You will develop the ability to analyse, evaluate and manage market opportunities within an international context and prepare for a career in both large and smaller enterprises.
  • You will gain expertise in international marketing, including strategic thinking, financing your market plan, and all the skills required to become a success in your chosen international marketing career.
  • You will have the opportunity to interact with business people, University staff and your colleagues to increase your knowledge of markets and marketing; and will gain an in-depth understanding of current issues and controversies in the global business environment.
  • The programme links you to professional practice and employers with a series of seminars and discussions from guest speakers. You will also visit businesses to discuss strategic marketing solutions with marketing managers. Graduates of our MSc programmes go on to work for employers like Abn Amro, Siemens, Citigroup, China Chamber of International Commerce, Atkins, and Procter & Gamble.
  • The University of Glasgow Business School is an accredited member of the Association to Advance Collegiate Schools of Business.
  • In the most recent independent review of research quality (RAE 2008), 85% of management research was classed as of international quality, with 10% being world leading.
Programme overview
  • MSc: 12 months full-time
You will participate in a research-led programme with courses that develop your competence in sound strategic marketing planning.
 
Core courses
  • Global business environment
  • International strategic management 
  • International marketing management 
  • Business finance 
  • Consumer behaviour 
  • Marketing foresight
  • Market planning and decision making
  • Analytical problem solving in Market Futurecast
  • Marketing foresight-a series of seminars
  • Global business simulation 
  • Research methods.
Optional courses
  • International brand management
  • E-commerce 
  • Export marketing 
  • Advanced analytical problem solving in markets 
  • Business ethics 
  • Knowledge economy 
  • Internationalisation of small and medium-sized enterprises.
Career prospects
As a graduate you will have all the skills and attributes to pursue strategic marketing and business analyst roles with international and multinational organisations.

Entry requirements
A minimum 2.1 Honours degree or non-UK equivalent in business and management or in a related subject (containing a significant amount of business, commerce, economics and/or management).

English language
If your first language is not English, the University sets a minimum English Language proficiency level.

Core courses:
 The programme draws upon the latest thinking in marketing strategy to develop your capacity for innovative decision-making within the modern international business climate. You can expect to be working in multi-cultural groups, actively engaging with fellow participants from a wide range of backgrounds and countries.

The programme is designed to offer an active learning experience. Reflecting, evaluating and presenting are commonplace on this programme, facilitated at every stage by simulations, real life case studies, and scenario investigations, all regularly supported by an electronic learning environment.   

  • Global Business Environment
  • International Strategic Management
  • International Marketing Management
  • Business Finance
  • Consumer behaviour
  • Marketing communications
  • Marketing Foresight
  • Market Planning & Decision Making
  • Analytical Problem Solving in Markets Futurecasting
  • Research Methods
Electives 
Sample electives:

  • International Brand Management
  • e-Commerce
  • Export Marketing
  • Advanced Problem Solving in Markets
  • Managing international Technology Transfer
  • Knowledge Business
  • Internationalisation of Small and Medium sized Enterprises


Student testimonials

"Studying at the University of Glasgow is an awesome experience. The majestic campus and the rich history of the beautiful friendly city, it's all part of an unforgettable year." 
Minhaj Ikram, Pakistan


Otra formación relacionada con Master de Marketing Estratégico: