Máster en Educación Inclusiva: Investigación, Política y Práctica - MEd

Contacta sin compromiso con Universidad de Glasgow

Para enviar la solicitud debes aceptar la política de privacidad

Analisis de educaedu

Natália Morales

Natália Morales

Máster en Educación Inclusiva: Investigación, Política y Práctica - MEd

  • Modalidad de impartición
    El Máster en Educación Inclusiva: Investigación, Política y Práctica - MEd es impartido a través de una modalidad presencial.
  • Número de horas
    Este programa tendrá una duración total de 12 meses full time, o de 72 meses como máximo en part time.
  • Titulación oficial
    El aspirante será titulado oficialmente como Máster en Educación Inclusiva: Investigación, Política y Práctica - MEd.
  • Valoración del programa
    El Máster en Educación Inclusiva: Investigación, Política y Práctica - MEd ha sido concebido como una respuesta a la necesidad de comprender la importancia del factor educativo para el desarrollo de diversas sociedades que buscan alternativas para el crecimiento económico y cultural. A través de este programa, el profesional hallará una serie de metodologías pedagógicas que estarán nutridas por múltiples factores y recursos políticas, para de esta manera lograr un sistema educativo que logre llevar a la práctica los tipos ideales para la enseñanza que se conciben teóricamente.
  • Precio del curso
    Consultar precio.
  • Dirigido a
    El programa ha sido pensado para albergar profesionales interesados en las ciencias educativas, investigación, y demás aspectos referentes al establecimiento de políticas inclinadas hacia la enseñanza de calidad.
  • Empleabilidad
    El egresado podrá desempeñarse en el ministerio de educación, desarrollando políticas alternativas a las problemáticas educativas, como docente universitario, administrador educativo o investigador.

Comentarios sobre Máster en Educación Inclusiva: Investigación, Política y Práctica - MEd - Presencial - Glasgow - Escocia

  • Contenido
    Máster en Educación Inclusiva: Investigación, Política y Práctica - MEd


    El Máster en Educación Inclusiva: Investigación, Política y Práctica está diseñado para hacer frente a los problemas actuales en cuanto a inclusión/educación especial.
    • If you are a teacher involved in inclusive education/special education, this programme is designed to promote your understanding of the issues and practices relevant to this area.
    • Our research-informed courses will help you to think about practice and policy in the light of current educational thinking and enable you to consider how an inclusive education system might operate in schools and other educational institutions.
    Programme overview
    • MEd: 12 months full-time; 72 months (maximum) part-time
    You will take four core courses and two optional courses, which you can choose according to your specialist interests. In addition you will complete a 20,000-word dissertation, under supervision, that will provide you with the opportunity to investigate, in greater depth, an issue that is relevant to your professional development and teaching context.

    Core courses
    • Introduction to educational and social research
    • Modern educational thought
    • The learner and the curriculum
    • Evolving concept of inclusion.
    Optional courses
    • Inclusive classrooms, inclusive pedagogies
    • Developing literacy
    • Social and emotional and behavioural difficulties
    • Highly able pupil
    • Arts in education
    • Educational management and policy
    • English language teaching.
    Career prospects
    The programme will support your career development as a class teacher, lecturer, policy developer, special education professional, head teacher, education administrator or researcher.
    Entry requirements
    You should have an initial professional qualification (eg in teaching) as well as a first degree. Experience of, and interest in, educational inclusion/special education is desirable.

    English language
    If your first language is not English, the University sets a minimum English Language proficiency level.
    Testimonials 
    What past students have said about the programme  

    "There was an excellent rapport between staff and students and discussion was encouraged.  As a result, students were able to support one another and quickly engaged in course work."  

    "Overall I feel I have benefited from doing this course. It has given me a clearer understanding of the whole concept of inclusion and this has made it possible for me to identify good and effective practice in this area.  I am also more confident about approaching issues of inclusion with colleagues and my professional understanding has been greatly enhanced."  

Otra formación relacionada con Educación Especial

Este sitio utiliza cookies.
Si continua navegando, consideramos que acepta su uso.
Ver más  |